Komisja Statutowa rozpoczyna pracę nad aktami prawnymi PTB
Uchwałą z dnia 7 grudnia 2013 r. Zarząd Główny PTB powołał Komisję Statutową PTB oraz uchwalił jej Regulamin i Harmonogram prac. Zadaniem Komisji będzie aktualizacja, uporządkowanie i uzupełnienie unormowań prawnych obowiązujących w naszym Towarzystwie. Skład osobowy Komisji Statutowej PTB w kadencji 2013–2016 jest następujący:
- Przewodnicząca – dr hab. Grażyna Łaska, prof. PB (Politechnika Białostocka)
- Zastępca przewodniczącego – prof. dr hab. Grzegorz Jackowski (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu)
- Sekretarz – dr hab. Tomasz Załuski prof. UMK (Uniwersytet im. M. Kopernika w Toruniu)
- Członkowie: prof. dr hab. Jan Rybczyński (PAN, Ogród Botaniczny – CZRB w Warszawie-Powsinie), prof. dr hab. Barbara Godzik (Instytut Botaniki PAN w Krakowie)
Komisja przygotuje projekty zmian w Statucie i regulaminach PTB oraz przedstawi je do oceny odpowiednim organom PTB. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych wśród wszystkich członków Towarzystwa i wprowadzeniu ewentualnych poprawek, Zarząd Główny PTB będzie głosował nad rekomendowaniem dokumentów przygotowanych przez Komisją Statutową. Podczas Walnego Zgromadzenia Delegatów PTB na 57. Zjeździe PTB w 2016 roku odbędzie się głosowanie nad przyjęciem nowego Statutu i regulaminów PTB.
Dokumenty w załącznikach:
- Regulamin Komisji Statutowej PTB
- Harmonogram prac Komisji Statutowej PTB w kadencji 2013–2016